Skip to content
ПГТ "Н.Й.Вапцаров"
Call Support 0877963905 0893615114
Email Support info-2300455@edu.mon.bg
Location гр.Сливница ул. ,,Кирил и Методий" №4
  • НАЧАЛО
  • НАШЕТО УЧИЛИЩЕ
    • НОВИНИ
    • ИСТОРИЯ
    • ПРЕСАТА ЗА НАС
    • Екип
    • Ученически съвет
    • СТРАТЕГИЯ
      • Стратегия 2024-2029г.
      • Стратегия 2020-2024
      • Програма уязвими групи
      • План за действие с финансиране 2024г. – 2029г.
      • План за действие с финансиране 2020-2024
      • План за действие с финансиране 2019-2020г.
      • План за действие с финансиране 2018-2019г.
      • План за действие с финансиране 2017-2018г.
      • План за действие с финансиране 2016-2017
    • ОСНОВНИ ДОКУМЕНТИ
      • ПДУ 2024-2025
      • ПДУ 2023-2024
      • ПДУ 2022/2023
      • Годишен план за дейността на училището 2024-2025
      • Годишен план за дейността на училището 2023-2024
      • Годишен план за дейността на училището 2022-2023
      • План на училищната комисията по БДП
      • Постановление № 50 от 13 март 2024 г.
      • Правилник ЗБУТ
      • Правилник за вътрешния трудов ред
      • Мерки за повишаване качеството на образование
      • УЧИЛИЩНА ПРОГРАМА ПО ГРАЖДАНСКО, ЗДРАВНО, ЕКОЛОГИЧНО, ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ И СПОРТ
      • Етичен кодекс на училищната общност
      • План за контролна дейност на директора
      • Етичен кодекс на работещите с деца
      • Програма предоставяне на равни възможности
    • Архив – Документи
    • ГАЛЕРИЯ
    • ПРОЕКТИ
    • УЧИЛИЩНА БАЗА
      • УЧЕБЕН КОРПУС
      • УЧЕБНА СГРАДА
      • СПОРТНА БАЗА
      • Кабинет по ДВГ
    • ФИНАНСОВА ИНФОРМАЦИЯ
      • ДЕЛЕГИРАН БЮДЖЕТ
        • Разпределение бюджет 2025г.
        • Разпределение бюджет 2024
        • Разпределение бюджет 2023
        • Разпределение бюджет 2022
        • Разпределение бюджет 2021
        • Разпределение бюджет 2020
        • Разпределение бюджет 2019
      • ФИНАНСОВИ ОТЧЕТИ
        • 31-03-2025 КСФ
        • 31-03-2025
        • 31-12-2024 КСФ
        • 31-12-2024
        • 30-09-2024 КСФ
        • 30-09-2024
        • 30-06-2024 КСФ
        • 30-06-2024
        • 31-03-2024 КСФ
        • 31-03-2024
        • 31-12-2023 КСФ
        • 31-12-2023
        • 30-09-2023 КСФ
        • 30-09-2023
        • 30-06-2023 КСФ
        • 30-06-2023
        • 31-03-2023 КСФ
        • 31-03-2023
        • 31-12-2022
        • 31-12-2022 КСФ
        • 30-9-2022
        • 30-06-2022
        • 31-03-2022
        • 31-12-2021 КСФ
        • 31-12-2021
        • 30-09-2021 КСФ
        • 30-09-2021
        • 30-06-2021 КСФ
        • 30-06-2021
        • 31-03-2021 КСФ
        • 31-03-2021
        • 31-12-2020 КСФ
        • 31-12-2020
        • 30-09-2020 КСФ
        • 30-09-2020
        • 30-06-2020 КСФ
        • 30-06-2020
        • 31-03-2020 КСФ
        • 31-03-2020
        • 31-12-2019 КСФ
        • 31-12-2019
        • 30-09-2019-КСФ
        • 30-09-2019
        • 30-06-2019
        • 31-03-2019
    • Административни услуги
    • Учебен център – автошкола
    • КВАЛИФИКАЦИИ
    • КОВИД
  • ПРИЕМ
    • Дипляна
    • Представяне
    • Свободни Места
    • ПРОФЕСИИ И СПЕЦИАЛНОСТИ
    • ГРАФИК
    • КЛАСИРАНЕ
  • ОБУЧЕНИЕ
    • ДНЕВНА ФОРМА НА ОБУЧЕНИЕ
      • Седмично разписание
      • График за провеждане на часовете по практика
      • График за провеждане на допълнителен час по физическо
      • Учебни планове за 2024/2025
        • 8A
        • 8Б
        • 9A
        • 9Б
        • 10A
        • 10Б
        • 11А
        • 12А
      • График на класните и контролните
      • ГРАФИК ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА ПРИРАВНИТЕЛНИ ИЗПИТИ
    • САМОСТОЯТЕЛНА ФОРМА НА ОБУЧЕНИЕ
      • ОБЩА ИНФОРМАЦИЯ
      • График за провеждане на изпити
      • РЕЗУЛТАТИ
    • Списък – Учебници
    • График за дежурство на учителите
    • Консултации за родители и ученици
    • Консултации по предмети
    • График и Дати НВО
    • График и Дати ДЗИ / ДИППК
    • СТИПЕНДИИ
    • Форми на обучение
  • КЛУБОВЕ
    • Млад еколог
    • Шопски хоровод
    • Щрих
    • Арт клуб
    • Компютърни загадки
    • Здраве
    • СПРАВКА
    • Заниманията по интереси
  • ПРОФИЛ НА КУПУВАЧА
  • ОБЩЕСТВЕН СЪВЕТ
  • ПАРТНЬОРИ
  • КОНТАКТИ
  • Вестник
    • Брой 1
    • Брой 2
    • Брой 3
    • Брой 4
    • Брой 5

Здравен протокол и организационни правила през учебната 2022/2023г. В ПГ по транспорт гр. Сливница

Начало > КОВИД > Здравен протокол и организационни правила през учебната 2022/2023г. В ПГ по транспорт гр. Сливница

Здравен протокол и организационни правила през учебната 2022/2023г. В ПГ по транспорт гр. Сливница

Posted on 09/09/2022 by Александър Георгиев
0

Здравен протокол и организационни правила

през учебната 2022/2023г.

В ПГ по транспорт гр. Сливница

Мерки за намаляване на рисковете от предаване на инфекцията

Общи мерки – включват предимно здравни протоколи и организационни правила, които да се прилагат от всички училища.

Препоръчителни мерки – включват идеи и решения, от които всяко училище избира и прилага доколкото и където е възможно. Списъкът с препоръчителни мерки е отворен за промени, като в зависимост от развитието на епидемията от COVID-19 в страната ще се допълва и обогатява постоянно с решения.

Задължителните мерки за ограничаване на рисковете от разпространение на вируса включват:

1. Спазване на общите здравни мерки.

2. Носене на лични предпазни средства (маски или шлемове). Носенето на маска или шлем е задължително: – в общите закрити части на учебната сграда – преддверие, фоайета, стълбища, коридори, санитарни възли, учителска стая, – за всички ученици, учители, в т.ч. от външните за институцията лица; – в класните стаи и другите учебни помещения (бази за учебно-практическо обучение, кабинети, физкултурен салон) – от учителите, които преподават на ученици от повече от една паралелка/клас/етап, в зависимост от прилагания в училището модел на дистанциране (между паралелки/класове/етапи). При учители, които преподават само в една паралелка носенето на защитна маска/шлем е по тяхно желание;

3. Дезинфекция на повърхностите и проветряване. Необходимо е ежедневно двукратно (преди началото и след приключване на смяната) влажно почистване и дезинфекция на всички критични точки – подове в училища, бюра, чинове, маси, дръжки на врати, прозорци, ключове за осветление, парапети, уреди, екрани, тоалетни чинии, мивки, кранове и др., а при наличие на потвърден случай на COVID-19 хигиенните и дезинфекционните мероприятия трябва да се увеличат, като в зависимост от обектите варират от 4 пъти на ден до дезинфекция на всеки час. Учебните стаи се проветряват по време на всяко междучасие, като се обръща специално внимание на кабинетите, учителската стая, физкултурния салон, работилниците, в които повърхностите, мишките, клавиатурите и инструментите се дезинфекцират във всяко междучасие. Във всички санитарни помещения и тоалетни в училищата е необходимо да се следи за изразходването и своевременното осигуряване на течен сапун или дезинфектанти.

4. Засилена лична хигиена и условия за това:

• Осигуряване на течаща топла вода и сапун във всяко санитарно помещение, както и в тоалетните за всички ученици и работещи.

• Поставяне на автоматични дозатори за дезинфектант за ръце на хода на училището, в учителската стая и в коридорите, а при възможност – и в класните стаи, лабораториите и работилниците, като тяхната употреба следва да е контролирана.

• Създаване на навици за миене на ръцете с течен сапун и топла вода след посещение на тоалетната, преди хранене, след отдих на открито/физическа култура, при кихане и кашляне.

• Правилно използване на дезинфектант за ръце, който се нанася върху чисти ръце.

• Елиминиране на вредни навици, свързани с докосване на лицето, носа, устата и очите.

5. Създаване на вътрешноучилищна организация и спазване на правилата във връзка с епидемията

• Определяне от директора на лице, отговорно за организация и спазване на правилата във връзка с епидемията.

• Разпределяне на отговорностите в училищния екип и задълженията на останалия персонал, в т.ч. и графици за дежурства.

• Запознаване на персонала, учениците и на външните посетители със здравните изисквания.

• Създаване на организация на хигиенните и дезинфекционните дейности и запознаване с инструкциите за начина на ползване на съответните биоциди, вкл. и правилното приготвяне на дезинфекционните разтвори, за биоцидите, които не са готови за употреба, съгласно издадените от МЗ разрешения съвместно от медицинското лице в училището и/или под методичната помощ на РЗИ.

6. Максимално ограничаване на контактите между ученици от различни паралелки при осъществяване на заниманията по интереси.

• Организиране на групи за занимания по интереси в рамките на паралелката, а при необходимост от смесване на ученици от различни паралелки, в т.ч. и от различни училища – разреждане на учениците и осигуряване на нужната дистанция, която да не позволява пряко взаимодействие между тях.

• При заниманията по интереси, свързани с колективни спортове, се прилагат актуалните здравни регулации на Министерството на здравеопазването.

Възпитателните мерки включват:

1. Провеждане на периодични разговори/беседи в рамките на 5-10 минути, съобразени с възрастовите особености на учениците, за правилата, личната отговорност и живота на всеки един от нас в условията на епидемия от COVID-19. Разговорът има за цел най-вече да напомни на учениците за спазване и съблюдаване на правилата за лична хигиена и физическа дистанция и за възпитание на отговорно поведение към себе си и към останалите.

2. Напомняне на децата да докосват по-малко предмети в класната стая и в останалите помещения, както и да не споделят храни и напитки.

3. Даване на личен пример на учениците от педагогическите специалисти.

4. Поставяне на видно място – в коридори/класни стаи/столове/тоалетни информационни материали (плакати) за правилна хигиена на ръцете, спазване на физическа дистанция, респираторен етикет, носене на защитни маски.

Правила за поведение при съмнение или случай на COVID-19 в училището

Подготвителните мерки изискват:

1. Обособяване на място за изолиране на ученик или лице с грипоподобни симптоми.

2. Създаване на организация в училището за осъществяване на медицински филтър за наличие на грипоподобни симптоми и недопускане в сградата на училището на лица във видимо нездравословно състояние. При наличието на медицинско лице в училище това може да се извършва от него в началото на всяка смяна, като работата му се подпомага от учителите, които влизат в първия учебен час и могат да му подадат обратна информация за общото състояние на учениците.

3. Организиране на разяснителна кампания и обучение на педагогическите и непедагогическите специалисти да разпознават симптомите на COVID-19, за да може побързо да се определят потенциалните заболели.

4. Информиране на родителите за прилаганите здравни протоколи и за начина на уведомяването им при възникване на съмнение за случай на COVID-19, както и за последващите мерки.

Задължителните здравни протоколи за поведение при съмнение или случай на COVID-19 в училището включват:

А. При наличие на един или повече симптомипри ученик (повишена телесна температура, кашлица, хрема, задух, болки в гърлото, умора, мускулни болки, гадене, повръщане, диария и др.): Първоначално поведение

• Ученикът се изолира незабавно в предназначено за такъв случай помещение, докато не се прибере у дома.

• На ученика се поставя маска.

• Незабавно се осъществява връзка с родителите/настойниците и се изисква да вземат ученика, като се съобразяват с необходимите превантивни мерки (носене на маски за лице, използване на личен транспорт при възможност).

• На родителите/настойниците се припомнят процедурите, които трябва да следват – да се избягва физически контакт и да се консултират със семейния лекар на ученика (първо по телефона) за преценка на здравословното му състояние и последващи действия съобразно конкретната ситуация, вкл. необходимост от провеждане на тест за нов коронавирус.

• След като ученикът напусне помещението, се извършва щателна дезинфекция в кратък срок с биоцид с вирусоцидно действие, при спазване на изискванията за дезинфекция.

• Стриктно се спазват превантивните и ограничителните мерки.

• Ученикът се допуска отново в присъствено обучение в училище само срещу медицинска бележка от семейния лекар, че е клинично здрав и това е допустимо. В случай на положителен резултат за COVID-19 по метода PCR на ученик

• Родителите информират директора на училището, който трябва незабавно да се свърже със съответната РЗИ и да ѝ предостави списък с учениците и учителите, които са били в контакт с ученика в съответствие с указанията на РЗИ.

• В зависимост от характеристиките на сградата и броя на контактните лица мерките може да включват затваряне на една или няколко паралелки/клас или на цялото училище.

• Идентифициране на контактните лица и мерките, които да се предприемат в училището, се разпореждат от РЗИ и се предписва от на директора на съответното училище.

• Лицата, които се поставят под задължителна карантина, се определят от съответната регионална здравна инспекция в зависимост от конкретната ситуация, но като правило под 14-дневна карантина се поставят следните лица след извършена оценка на риска и определени като близки контактни:

o Ученици от същата паралелка – като родители/настойници се инструктират за провеждане на наблюдение за поява на клинични симптоми и признаци за COVID-19 и навременно уведомяване на личния лекар на детето и на РЗИ.

o Учители и друг персонал, осъществили незащитен контакт със заразеното лице: на разстояние по-малко от 2 м и за повече от 15 минути или без носене на защитна маска за лице. 9

o Други ученици, осъществили незащитен контакт със заразеното лице: на разстояние по-малко от 2 м и за повече от 15 минути или без носене на защитна маска за лице.

• Незащитеният контакт със заразеното лице трябва да е осъществен в период от два дни преди до 14-дни след появата на оплаквания, а при установен асимптомен носител на COVID-19 – от два дни преди до 14 дни след вземането на проба за изследване по метода PCR

. • Всички контактни лица се инструктират за провеждане по време на домашната карантина на наблюдение за поява на клинични симптоми и признаци за COVID-19 и навременно уведомяване на личния лекар на детето и на РЗИ.

• При карантиниране на контактно дете членовете на домакинството му се самонаблюдават за симптоми на COVID-19 в рамките на 14-те дни на карантината на детето и още 14 дни след тази карантина. При поява на симптоми уведомяват РЗИ и личните лекари, независимо дали детето е проявило или не симптоми, с оглед на безсимптомно протекла инфекция при децата и възможно заразяване на възрастни в домакинствата.

• След отстраняване на заразения ученик и съучениците му се извършва продължително проветряване, влажно почистване и крайна дезинфекция на всички повърхности, предмети и помещенията, до които е имал контакт ученикът в последните 48 часа, след което стаята/помещенията може да се използват за учебни занятия.

• Осигурява се психологическа подкрепа, като формата й може да варира в зависимост от конкретната ситуация. Б. При наличие на един или повече симптоми при възрастен (повишена телесна температура, кашлица, хрема, задух, болки в гърлото, умора, мускулни болки, гадене, повръщане, диария и др.): Първоначално поведение

• Лицето незабавно се изолира и му се предоставя маска, която да постави на лицето си, ако връщането у дома не е възможно в същия момент.

• Избягва се физически контакт с други лица.

• При възможност използва личен транспорт за придвижване

• Осъществява консултация с личния си лекар за преценка на състоянието му и за последващи действия, в т.ч. и за решение дали е нужно да се направи тест.

• Директорът на училището предоставя на съответната РЗИ списък с контактните на лицето учители и ученици в съответствие с указанията на РЗИ. 10

• Информират се родителите на учениците, които са били в контакт с лицето.

• След като лицето напусне помещението, се извършва щателна дезинфекция в кратък срок с биоцид с вирусоцидно действие, при спазване на изискванията за дезинфекция.

• Стриктно се спазват превантивните и ограничителните мерки.

• Лицето се допуска отново на работа в училище само срещу медицинска бележка от семейния лекар, че е клинично здраво и това е допустимо. В случай на положителен резултат за COVID-19 по метода PCR на възрастен човек

• Лицето информира директора на училището, който незабавно се свързва със съответната РЗИ, която извършва епидемиологично проучване с цел оценка на риска от разпространение на инфекцията в училището и в семейството и в зависимост от това се предприемат най-адекватните мерки за изолацията в конкретния случай.

• Директорът на училището предоставя на съответната РЗИ списък с учителите и учениците, които са били в контакт с лицето в съответствие с указанията на РЗИ.

• Идентифицирането на контактните лица, както и мерките, които следва да се предприемат в училището, се разпореждат от РЗИ и се предписват на директора на съответното училище.

• В зависимост от характеристиките на сградата и броя на контактните лица мерките може да включват затваряне на една или няколко паралелки или на цялото училище.

• Лицата, които се поставят под задължителна карантина, се определят от съответната регионална здравна инспекция в зависимост от конкретната ситуация, но като правило под 14-дневна карантина се поставят лица след извършена оценка на риска и определени като високорискови контактни:

o Учители и друг персонал, осъществили незащитен контакт със заразеното лице: на разстояние по-малко от 2 м и за повече от 15 минути или без носене на защитна маска за лице.

o Други ученици, осъществили незащитен контакт със заразеното лице на разстояние по-малко от 2 м и за повече от 15 минути или без носене на защитна маска за лице.

• Незащитеният контакт със заразеното лице трябва да е осъществен в период от два дни преди до 14-дни след появата на оплаквания, а при установен асимптомен носител на 11 COVID-19 – от два дни преди до 14 дни след вземането на проба за изследване по метода PCR. • Всички контактни лица се инструктират за провеждане на наблюдение по време на домашната карантина за поява на клинични симптоми и признаци за COVID-19 и за навременно уведомяване на личните лекари и на РЗИ.

• След отстраняване на заразеното лице се извършва продължително проветряване, влажно почистване и крайна дезинфекция на повърхностите в класните стаи, помещенията и предметите, до които е имало контакт лицето в последните 48 часа, след което класните стаи и другите помещения може да се използват за учебни занятия или други цели.

• Осигурява се психологическа подкрепа, като формата й може да варира в зависимост от конкретната ситуация.

Търсене

Времето

Slivnitsa
08/11/2025, 18:35
Overcast
Прогноза за
10°C
Apparent: 7°C
Налягане: 1018 mb
Влажност: 96%
Вятър: 0.9 m/s ENE
Ветровито: 9.5 m/s
 

Наскоро Качени

  • Подписване на договор за сътрудничество с ВТУ „Тодор Каблешков“ 23/04/2025
  • Среща между представители на ДФ „България“ и ученици от 12. клас 23/04/2025
  • Световен Ден на Земята 22/04/2025
  • Великденски благотворителен базар в Народното събрание 19/04/2025
  • Покана за бала на випуск 2025 17/04/2025

Архив

  • април 2025
  • март 2025
  • февруари 2025
  • януари 2025
  • декември 2024
  • ноември 2024
  • октомври 2024
  • септември 2024
  • юли 2024
  • юни 2024
  • май 2024
  • април 2024
  • март 2024
  • февруари 2024
  • декември 2023
  • ноември 2023
  • септември 2023
  • август 2023
  • юли 2023
  • юни 2023
  • май 2023
  • април 2023
  • март 2023
  • февруари 2023
  • януари 2023
  • декември 2022
  • ноември 2022
  • октомври 2022
  • септември 2022
  • юли 2022
  • юни 2022
  • май 2022
  • април 2022
  • март 2022
  • февруари 2022
  • януари 2022
  • декември 2021
  • октомври 2021
  • септември 2021
  • юли 2021
  • юни 2021
  • март 2021
  • февруари 2021
  • декември 2020
  • октомври 2020
  • март 2020
  • февруари 2020
  • декември 2019
  • октомври 2019
© 2025 ПГТ "Н.Й.Вапцаров" | WordPress Theme: Enlighten
  • Обади се сега

  • Instagram

  • YouTube